A sör egészségügyi előnyei
2010-04-02
megtekintve: 4665

Miért igyunk sört?
Ki gondolta volna valaha is, hogy egészségesebbek is lehetünk a sör fogyasztásától?
Tanulmányok kimutatták, hogy a sör képes ugyanazokat az egészségügyi előnyöket biztosítani, mint a bor.
Vajon ön melyiket szereti jobban: a lager, a keserű, a barna, a pilzen vagy a búzasört?
Minden sörfajtának azonos egészségügyi előnye van.
Tanulmányok azt mutatják, hogy naponta nőknél egy pohár férfiaknál legfeljebb két pohár sör csökkenti az agyvérzésnek és a szív-és érrendszeri betegségeknek kialakulásainak esélyeit.
Milyen érdekes, hogy bebizonyosodott (New England Journal of Medicine – 1999 november), hogy azok, akik egy héten egy sört ittak azoknál nem tapasztalták a stroke (szélütés) kockázatának csökkenését, szemben azoknál, akik naponta megittak egy pohárral. Kiderült, hogy könnyű vagy mérsékelt alkoholfogyasztóknál 20% csökken a stroke esélye.
A Texas Southwestern Medical Center kutatói arról is beszámoltak, hogy azok, akik mérsékelt mennyiségben fogyasztanak sört (napi egy-két pohárral legfeljebb), már 30-40%-os alacsonyabb a szívkoszorúér-betegség, mint azoknak, akik nem isznak, mivel a minőségi sör 4-5- szőr több "polifenol" (antioxidánsok) tartalommal rendelkezik, mint a vörös vagy fehér bor.
A sör alkoholos tartalmának is tulajdonítják annak képességét, hogy megnöveli az a jó koleszterint (HDL) a véráramba, valamint segít csökkenteni a vérrögök kialakulását.
Sör is tartalmaz nagy mennyiségben B6-vitamint, amely megakadályozza a homocisztein nevű aminosav kialakulását, ami összefüggésbe hozható a szívbetegségek kialakulásval. Azok, akik magas szintű homocisztein értékekkel rendelkeznek, általában hajlamosabbak a szív-és érrendszeri betegségek korai kialakulására.
A TNO Táplálkozási és Élelmiszer-tudományi Kutatóintézet Utrecht új tanulmányban azt jelzi, hogy azok, akik sört isznak már nem növekszik a homocisztein szintje, de azok, akik bort isznak azoknál 10% növekedési érték tapasztalható. Azt is megjegyezték, hogy azok, akik sört isznak 30%-os növekedést ért el a B6-vitamin a vérplazmában, ami azt bizonyítja, hogy a sör (mértékkel) ténylegesen egészségesebb inni, mint a bor és egyéb szeszes italokat.
Tanulmányok kimutatták, hogy a sör képes ugyanazokat az egészségügyi előnyöket biztosítani, mint a bor.
Vajon ön melyiket szereti jobban: a lager, a keserű, a barna, a pilzen vagy a búzasört?
Minden sörfajtának azonos egészségügyi előnye van.
Tanulmányok azt mutatják, hogy naponta nőknél egy pohár férfiaknál legfeljebb két pohár sör csökkenti az agyvérzésnek és a szív-és érrendszeri betegségeknek kialakulásainak esélyeit.
Milyen érdekes, hogy bebizonyosodott (New England Journal of Medicine – 1999 november), hogy azok, akik egy héten egy sört ittak azoknál nem tapasztalták a stroke (szélütés) kockázatának csökkenését, szemben azoknál, akik naponta megittak egy pohárral. Kiderült, hogy könnyű vagy mérsékelt alkoholfogyasztóknál 20% csökken a stroke esélye.
A Texas Southwestern Medical Center kutatói arról is beszámoltak, hogy azok, akik mérsékelt mennyiségben fogyasztanak sört (napi egy-két pohárral legfeljebb), már 30-40%-os alacsonyabb a szívkoszorúér-betegség, mint azoknak, akik nem isznak, mivel a minőségi sör 4-5- szőr több "polifenol" (antioxidánsok) tartalommal rendelkezik, mint a vörös vagy fehér bor.
A sör alkoholos tartalmának is tulajdonítják annak képességét, hogy megnöveli az a jó koleszterint (HDL) a véráramba, valamint segít csökkenteni a vérrögök kialakulását.
Sör is tartalmaz nagy mennyiségben B6-vitamint, amely megakadályozza a homocisztein nevű aminosav kialakulását, ami összefüggésbe hozható a szívbetegségek kialakulásval. Azok, akik magas szintű homocisztein értékekkel rendelkeznek, általában hajlamosabbak a szív-és érrendszeri betegségek korai kialakulására.
A TNO Táplálkozási és Élelmiszer-tudományi Kutatóintézet Utrecht új tanulmányban azt jelzi, hogy azok, akik sört isznak már nem növekszik a homocisztein szintje, de azok, akik bort isznak azoknál 10% növekedési érték tapasztalható. Azt is megjegyezték, hogy azok, akik sört isznak 30%-os növekedést ért el a B6-vitamin a vérplazmában, ami azt bizonyítja, hogy a sör (mértékkel) ténylegesen egészségesebb inni, mint a bor és egyéb szeszes italokat.
Tudtad?
- A sör tápláló ha mértékkel fogyasztják.
- A sör zsírmentes és koleszterinmentes.
- A sörnek pihentető hatása van a szervezetre nézve, ezáltal csökkentik a stresszt.
- Segíthet jobban aludni.
- Segít megelőzni a szívbetegségek, valamint javítja a vérkeringést.
- Bizonyítottan pozitív hatással van idősebbeknél. Elősegíti a vérerek tágulását, alvást, és a vizelést.
Egy átlagos sör a következőket tartalmazza:
- 0 mg a koleszterin
- 0 g zsírt
- 13 g szénhidrát
- 25 mg nátrium-
- fehérje, kalcium, kálium, foszfor és B2-, B6-vitamint
Sör és a főzés
Sörrel való főzés mélyen gyökerezik Nyugat-Európában. Sör összehasonlíthatatlan főzési eszköz. Az egyedi ízeket kialakításánál páratlan kiegészítő. Annak a ténynek köszönhetően, hogy az alkohol sokkal alacsonyabb hőmérsékleten forr, mint a víz, és gyorsan elpárolog főzés közben és így csak a jellegzetes ízét tartja meg.
Bizonyos értelemben a sörfőzés a következőknél használhatók:
- Páclében párolt marháknál.
- A víz helyettesítésére különböző leveseknél.
- Sült ételeknél.
- Szaftokhoz.
- Folyadékban gőzölgő ételeknél (kolbász, kagyló, kagylók, stb.).
(Malátás sörök édes-mogyorós íze csökkenti a keserű növényi aromákat.
Természetesen a legfontosabb, mint ahogy korábban említettük, a moderálás.
Az előbbiek elolvasása után a sör "jó dolog" is lehet, de ez nem azt jelenti, hogy „sörre fel”! Ha az alkoholfogyasztása meghaladja ezen iránymutatásokat, akkor fokozza számos súlyos egészségi ártalomnak kockázatát, mint a rák, a magas vérnyomás, és májbetegség. A sör fogyasztásánál mindig figyelembe kell venni, hogy a magas alkoholfogyasztás májkárosodáshoz vezethet, az ittas vezetés veszélyeit növeli és károsíthatja a magzatot és a terhes nőket... csak hogy néhányat említsünk.
Az előbbiek elolvasása után a sör "jó dolog" is lehet, de ez nem azt jelenti, hogy „sörre fel”! Ha az alkoholfogyasztása meghaladja ezen iránymutatásokat, akkor fokozza számos súlyos egészségi ártalomnak kockázatát, mint a rák, a magas vérnyomás, és májbetegség. A sör fogyasztásánál mindig figyelembe kell venni, hogy a magas alkoholfogyasztás májkárosodáshoz vezethet, az ittas vezetés veszélyeit növeli és károsíthatja a magzatot és a terhes nőket... csak hogy néhányat említsünk.
A sör egészségügyi kockázata
Hallottál már a sörhasról? Nos egy Cseh kutatás bebizonyította, hogy nincs összefüggés a sörhas és a sörfogyasztás között. De ettől még a sörnek köszönhetjük a cukorbetegség, bizonyos daganatos és szívbetegségek kialakulásának lehetőségét.
Nem titok, hogy a sörfogyasztással összefüggésben magas zsír halmozódhat fel a testben, ami egészségtelen és komoly betegséget okozhat az idő múlásával. A Londoni Times cikke szerint a megnövekedett sör fogyasztása megemelheti a koleszterin szintet. Ez vezet a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásához is.
Mértékletesség fontos, itt is mint minden dologban. Sör egészséges ital, amely természetes alapanyagokból készült, de mint minden, ami túlságosan nagymértékben kerül a szervezetbe, akkor kárt is okozhat, és veszélyessé is válhat számunkra. A mérsékelt alkoholfogyasztóknál, a sört lehet tápláló.
"Sör, ha mértékkel isszuk, lágyítja az indulatot, felvidítja a lelket, és elősegíti az egészséget."
Thomas Jefferson
